fbpx

Γιατί το Brand έχει σημασία

Το Brand θεωρείται ένα από τα πιο πολύτιμα και σημαντικά περιουσιακά στοιχεία για μια εταιρεία.

Το Brand θεωρείται ένα από τα πιο πολύτιμα και σημαντικά περιουσιακά στοιχεία για μια εταιρεία. Πολλές φορές αναφερόμαστε σε ένα προϊόν, με το εμπορικό του σήμα που δείχνει πόσο πολύ το έχουμε συνδέσει. Εξαιρετικό παράδειγμα είναι η Hoover αφού ζητάμε το προϊόν με την ονομασία του δημοφιλής Brand και όχι ως ηλεκτρική σκούπα.

Τι είναι όμως το Brand; Είναι η αντίληψη ενός ατόμου για ένα προϊόν, υπηρεσία ή οργανισμό́. Δεν είναι ένα λογότυπο, δεν είναι μία ταυτότητα ούτε ένα προϊόν. Το Brand είναι όσα ένα άτομο νιώθει για ένα προϊόν, υπηρεσία ή οργανισμό́ (Marty Neumeier).

Brand VS Προϊόν

Πολλοί αναρωτιούνται ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός Brand και ενός προϊόντος. Είναι δύο πολύ διαφορετικοί όροι. Το Brand είναι μοναδικό ενώ το προϊόν μπορεί να αντιγραφεί. Ο καταναλωτής θέλει το Brand ενώ το προϊόν το χρειάζεται. Το Brand δημιουργείται στο μυαλό του καταναλωτή ενώ το προϊόν κατασκευάζεται. Το Brand δεν μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα ενώ το προϊόν μπορεί. Το Brand προσφέρει «ακαθόριστη» αξία ενώ το προϊόν έχει συγκεκριμένες λειτουργίες. Τέλος, το πιο σημαντικό; Το Brand εξυπηρετεί συναισθήματα ενώ το προϊόν εξυπηρετεί ανάγκες.

Αν μπορούσαμε να συσχετίσουμε το Brand και το προϊόν με ένα πραγματικό γεγονός θα λέγαμε ότι το Brand είναι ο άνθρωπος που παντρεύεσαι και το προϊόν είναι μία εφήμερη σχέση.

Ας πάρουμε και το παράδειγμα μίας επώνυμης τσάντας και μίας τσάντας χωρίς ταυτότητα. Η επώνυμη τσάντα μας προσφέρει το συναίσθημα ότι αυτό που έχουμε μας δίνει αξία και ταυτότητα. Προχωράμε στην αγορά της γιατί μας προσφέρει πολύ περισσότερα από μία τσάντα χωρίς ταυτότητα. Έχουν ακριβώς την ίδια λειτουργία αλλά τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται είναι εντελώς διαφορετικά.

Γιατί το Brand έχει σημασία

Το Brand έχει καθοριστική σημασία για πολλούς λόγους. Δημιουργεί εμπιστοσύνη και κάνει την διαδικασία της πώλησης πιο εύκολη. Δίνει αξία στην εταιρεία και ανεβάζει την τιμή πώλησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Έχει σημασία για τους υπαλλήλους της και ενισχύει το από στόμα σε στόμα.

Το Brand είναι μία δύναμη για την εταιρεία και αυτό το έχει αποδείξει και η Apple με την σειρά της τα τελευταία χρόνια. Κάθε νέο μοντέλο που βγαίνει γίνεται προπαραγγελία με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να το αγοράζουν χωρίς καν να το δουν, να το αγγίξουν και πολλές φορές να ερευνήσουν τα πλεονεκτήματα του. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δύναμης της μάρκας και της εμπιστοσύνης που κατάφερε να πετύχει προς τους καταναλωτές.

Το καλό Branding αυξάνει την αξία μιας εταιρείας, παρέχει στους εργαζόμενους κατεύθυνση και κίνητρα και διευκολύνει την απόκτηση νέων πελατών. Βοηθά στην αντίληψη των ανθρώπων για την εξυπηρέτηση πελατών, τη φήμη, τη διαφήμιση, το λογότυπο μιας εταιρείας και το σημαντικότερο, βοηθά στο να το εμπιστευτούν και να μείνουν πιστοί σε αυτό.

Share on facebook
Share on linkedin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.